fredag 1 april 2011

Härliga vår!

BLOMMOR!!!
Ja våren är bra härlig då man kan börja sätta blommor ute.
Jag ÄLSKAR blommor och krukor av alla de slag.
Men denna gången testade jag något nytt, lite lantligt och mysigt.
Denna trälådan har jag lagt beslag på från mitt jobb,
vi får grönsaker i sådana här ibland.
Fick en idé att testa plantera i en sån och jag är riktigt nöjd!
I botten har jag lagt aluminiumfolie för att jorden inte ska ramla ut.
Sen har jag helt enkelt planterat peséer och påskliljor tillsammans, kan nog bli en fin färgkombination
när påskliljorna slår ut...

Funderar på att köpa vit sprayfärg och spraya lådan och eventuellt lägga till någon
fin text på en av brädorna...

Ett mycket billgt å bra tips, gå in och hör efter i matbutiker om de har sådana här lådor,
dom slängs ändå direkt när grönsakerna är upp plockade!!

Vi ses!

2 kommentarer:

  1. Kul idé. Skräp är inte alltid skräp - som sagt! Nån text på skulle säkert lyfta det lite extra! Men det är också fitn med bara vitt i sin enkelhet! Du kan väl lägga ut ett kort sen när de slagit ut och tagit sig lite - så man får se slutresultatet! Eller så kan jag ju komma hem till dig o titta själv =)

    SvaraRadera
  2. ;) absolut! En te i vårsolen tycker jag blir bra!

    SvaraRadera